Sunday, February 21, 2010

Gajet Baru

Gajet adalah perkataan yang diambil dari perkataan inggeris "gadget" yang bermaksud pekakas yang berguna..namun perkataan gajet sebenarnya belum lagi dimasukkan ke dalam kamus dewan (last aku check dalam kamus dewan edisi ke-4).

Baru-baru ni, aku telah membeli satu gajet baru yang dulunya aku rasa tak perlu (sekarang pun tak berapa perlu sebenarnya) semasa aku bercuti ke Langkawi (akan diceritakan dalam post akan datang : Family trip part 3 - Langkawi)

Gajet itu adalah sebuah kamera DLSR (Digital Single Lens Reflex) berjenama Nikon D3000. Kamera ini adalah replacement model bagi D40 dan D60 dan sememangnya bagus untuk beginner macam aku nih..Dalam jenama Nikon aku rasa ni yang paling murah..murah tak murah pon, harganya mencecah 2 riban jugak..

So, lepas nih harap-harapnya entry aku akan lebih diserikan dengan gambar-gambar bermutu tinggi..hehehe




Gambar ehsan aku cilok dari mudah.

No comments: