Saturday, February 13, 2010

Chinese New Year


Besok kaum Cina di seluruh dunia menyambut Tahun Baru Cina..di Malaysia pun tiada bezanya dengan orang lain..cuma di sini, semua kaum menyambutnya sebab Tahun Baru Cina merupakan cuti umum. So, semua orang tak kira Melayu, Cina atau India..akan mengambil peluang ini untuk balik kampung..

Tahun ini merupakan tahun Harimau..bapak aku pon lahir pada tahun harimau..so, no wonder laa kenapa dia garang..tapi sekarang sudah 6 kali pusingan tahun harimau untuknya..bermakna bapak aku sudah berusia 72 tahun.

Tahun ini, aku tak balik kampung pada Tahun Baru Cina..semalam aku baru je sampai ke rumah dari bercuti dari Langkawi..sebelum tu aku di Rompin, sebelum tu lagi aku di Penang..so, sebab tu laa aku lama x update blog (alasan lagi..)

So, I'm back...to all chinese, Happy Chinese New Year..

1 comment:

AisNy said...

Ya... Happy Chinese New Year