Wednesday, February 17, 2010

Family Trip Part 2 - Penang

Awal Feb...tetiba bos suruh pegi Penang..ada meeting katanya..

"Kat mana?"
"Ipharm"

So, aku balik cakap ngan bini aku..

Menatang apa Ipharm tuh? Bini aku tanya...Kebun buah ka??


Bukan..Ipharm tuh singkatan bagi Institut Farmasi..ni projek usahasama MOSTI ngan USM..so, kami ada lawatan tapak..kena laa pi sana..

"Nak ikut.."

Memandangkan bini aku memang tak pernah jejak kaki ke bumi Penang ni..aku pon suruh laa packing baju.

Ipharm nih letaknya di Bukit Jambul..kira dekat laa dengan USM tempat aku menimba ilmu aku dan mendapatkan segulung ijazah dulu...

Setibanya di Penang, terus aku menuju ke Vistana Hotel..antara hotel yang aku tahu dekat dengan Bukit Jambul tuh (dan lepas kelayakan untuk aku claim)..malam tu kami dinner di Kayu Nasi Kandar..dan berehat..penat oo..drive jauh jugak tuh.

Keesokkan harinya, setelah selesai tugas rasmi dalam pukul 4 petang, aku pon bawak laa family jalan-jalan..antara tempat aku aku bawak..of course lah di Batu Feringgi..


Sebab kami sampai dah petang, sempat jugak laa menikmati suasana matahari terbenam di pantai Batu Feringgi tuh...


Malam tu kami makan Char Kue Tiaw di Sani Char Kue Tiaw yang berada di Tokong Ular, Bayan Baru..sebelum tu sempat jugak laa aku bawa family aku round-round pulau..tunjuk tempat-tempat aku merempit dulu..

Overall, bini aku kata Penang ni okay laa..cuma sangat crowded dan susah nak cari makanan melayu..semua dia dok tengok kari aje memanjang..dia respek laa macamana aku bole tahan 6 tahun kat Penang..

Yelaa..aku dulu dah boring makan nasi kandar, aku hentam Maggie je..tapi perisa kari jugak...hehehe

P/S: Kepada Sme, Mizi dan Izzi..sori aku x habaq kat korang aku datang..kejap sangat dan aku ada urusan rasmi..nanti kalu aku datang memang utk bercuti dan lama skit, comfirm aku roger kat korang..

No comments: