Tuesday, July 01, 2008

Sedutan Minggu Lepas

Ada banyak perkara yang aku terlepas terutamanya melibatkan hal ehwal politik semasa. Walaupun takde langsung yang kena mengena dengan hidup aku, tapi ianya mencabar intelektual aku sebagai seorang rakyat Malaysia.


1. Pada 28 Jun 2008, pukul 5.45 petang seorang "budak kopi" telah membuat aduan polis mengenai salahlaku liwat di mana dia menjadi mangsa.

"Saya Mohd Saiful Bukhari b Azlan (i/c no 850706-01-5687) ingin melaporkan bahawa saya telah diliwat oleh majikan saya. Perkara ini berlaku tanpa kerelaan saya. Kejadian terakhir berlaku 26/6/08 di Unit 1151, Kondominium Desa Damansara, Jln Setia Kasih, KL. Oleh itu, tujuan laporan ini dibuat untuk mendapat pembelaan dan keadilan keatas diri saya. Saya juga berasa bimbang dengan keselamatan diri dan keluarga saya jika perkara ini tersebar luas di khalayak ramai. Majikan saya Dato Seri Anwar Ibrahim - Ketua Umum PKR."


"Bullshit!!" . Budak darjah 4 pun boleh buat laporan macam ni. Walaupun aku nie bukanlah suka sangat dkt Dato' Seri Anwar Ibrahim (tapi aku suka jugak usha Nurul Izzah tu..heheh) tapi berpijak laa di bumi yang nyata. Mana ada orang tengok drama swasta yang sama jalan ceritanya, mana ada pisang berbuah dua kali!!


Anda boleh tengok wajah "budak kopi" yang membuat laporan itu di sini.


2. Menurut Laporan "Statutory Declaration" yang dikeluarkan oleh Raja Petra, kononnya Datin Seri Rosmah hadir bersama semasa hari pembunuhan Altantuya.

Ni satu lagi cerita dongeng. Datin Seri tu kan 'vouge' orangnya. Mana nak kena darah-darah nie semua, mana nak tengok daging-daging berkecai nie..


3. Dari cerita 1 dan 2, aku simpulkan bahawa
  • Aku tak pernah percaya bahawa DSAI adalah seorang peliwat dan aku juga tak percaya bahawa Datin Seri Rosmah ada bersama-sama masa Altantuya dibunuh.
  • Tapi aku tak nafikan penglibatan Datin seri Rosmah dalam kes ini.
  • Cerita "Jangan Main Belakang" di Astro Ria akan mendapat rating yang tinggi...

No comments: