Wednesday, April 26, 2006

Sukan,sukan dan sukan

Lama sungguh aku tak mem'blog'kan diri. Sangat sibuk dengan tugasan harian. Tiap hari ada je kerja/laporan/kertas kerja yang aku kena buat dan meeting aku kena 'attend'.

April merupakan minggu yang paling sibuk sehinggakan huung minggu pun takde masa nak rehat sebab di Jabatan aku ada Sukan Inter-Program yang dimulai dengan sukan Catur pada 15.4.2006. Aku macam biasa laa turun sebagai under-dog,tapi yang takbestnya aku tak dapat mewakili program aku kerana program aku tak cukup peserta,jadi aku terpaksalah dipinjamkan ke program yang lain. Akhirnya aku kalah sekali kepada seorang veteran yang memang cukup gah namanya di Jabatan aku dan yang lain-lainnya aku menang kesemuanya.

16.4.2006 - Sukan Futsal

Antara sukan paling meriah yg pernah kami anjurkan..tapi tahun ni yang paling meriah kerana ada FUTSAL WANITA!!! Akhirnya program kami juara bahagian wanita dan lelakinya pulak..hehehe terpaksa berpuas hati di tempat ke-4. Sukan ini berjalan lancar tetapi ada insiden yang melibatkan keegoan lelaki yang sedikit mencemarkan keharmonian sukan tersebut. Aku sebagai urusetia agak terkilan dan terasa dipertanggungjawabkan di atas kejadian ini tetapi sudah aku nyatakan awal-awal lagi bahawa sukan ini hanyalah untuk merapatkan silaturahim dan untuk pemilihan siapa yang dapat mewakili Jabatan di temasya sukan 4 penjuru dan Inter MOSTI nanti (kiranya ala-ala pemilihan My Team laa ni). Tetapi lain pulak yang jadi hari tu, kerana masing-masing nak menang dan tak nak mengalah..well guys, what actually do you want to prove to us?? Are you skill'fool' enough to join in the squad?? Or you're just too stupid to realize that winning is not everything..though you all got a degree in your hands, it doesn't show that you're qualified for it..mentally!!

22.4.2006 - Tarik Tali dan Bola Jaring
Nothing much happened that day, it just Melmel got her leave to play netball but in the end, she didn't even play a single game because she was way too late.
Nway, my programme won netball and got second in men's tarik tali..Kudos you guys!!

23.4.2006 - Bowling
Nothing much to say..agak meriah acara nie, semua program hantar banyak wakil..tapi kami kalah teruk heheh....

No comments: