Wednesday, August 11, 2010

Salam Ramadhan

Alhamdulillah, bulan Ramadhan akhirnya kembali dan kita bersyukur kehadrat Ilahi kerana dapat sekali lagi bertemu dengan bulan penuh keberkatan ini.

Justeru itu, aku ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Berpuasa kepada semua umat Islam di seluruh dunia umumnya dan rakyat Malaysia khasnya.

Kepada sang isteri, silalah masak yang terbaik dan sedap-sedap untuk suami dan anak-anak kerana kegembiraan suami di bulan puasa memungkinkan anda mendapat perabot baru, langsir baru, henpon baru ataupun 'barang kemas' baru untuk diperagakan kepada sahabat handai di Hari Raya kelak..jangan pula anda mendapat madu baru pulak yee..

Kepada para suami, silalah jaga pemakanan anda, jangan pula sampai dapat pingat PJK (Perut Jauh Kedepan) menjelang Hari Raya nanti yek..dan time berbuka tu jangan sesekali menunjukkan gelojoh anda di depan makanan, malu skit kat anak-anak yang baru belajar puasa tu..pandangan mata juga harus dikawal bagi mendapatkan pahala yang optimum..

Kepada golongan-golongan yang tidak diwajibkan berpuasa, sila jangan menyebuk ketika orang yang berpuasa membeli makanan dan juadah untuk berbuka..dan juga jangan mencabar kesabaran orang yang berpuasa dengan terus menyuap makanan atau minum air yang dibeli di depan-depan gerai tu jugak selepas membayar, perbuatan tersebut adalah biadap..ingatlah, ada orang lain yang lebih lapar disekeliling anda..

Selamat Beramal..

1 comment:

Maymel said...

aw...baiknya klu sang suami itu memang berhajat untuk belikan hp br atau br kemas..akakakka...:)