Thursday, January 01, 2009

Sambutan Tahun Baru

Biasanya aku tidak menyambut Tahun Baru. Tapi di Kota di Bawah Bayu ini, keluarga mertua aku menyambutnya, jadi secara automatik lah aku kena turut serta. Tapi tidaklah kami menyambutnya dengan ke disco atau berkumpul beramai-ramai sambil mengira detik Tahun Baru seperti remaja-remaja di Ibu Kota.

Bagi keluarga mertua aku, kami makan-makan..jadi destinasi makan kami kali ini...ialah Kampung Nelayan, BBQ Hotpot..terletak di Level 2, 1 Borneo Mall, Kota Kinabalu.


Menunya adalah 'stim-boat'.


Ini adalah satu set hidangan = RM 32.00. Murahkan??

Ok, close-up. Ini adalah salah satu daripada keseluruhan set. Ada daging bbq, ayam bbq, plain daging dan plain ayam (yang ni tidak dibubuh sebarang perencah)

Ni pulak pinggan yang menggandungi ketam, sotong, cendawan, sayuran (kangkung) dan beberapa jenis bebola-bebola yang biasa orang letak kalau makan stim-boat laa..(padahal aku tak tahu nama)

Ni adalah pinggan mi (ada mi kuning dan bihun), telur serta err..ni pun aku tak tahu nama jugak..hehehe.Korang tengok laa sendiri..kata orang, a picture tells a thousand stories.



Tempat memasaknya ada 2, satu untuk masak dalam periuk (boleh pilih samada nak tomyam atau sup ayam biasa) dan di tepinya pula adalah tempat untuk menggoreng.

Gambar di atas adalah ketika menunggu sup dan tomyam dipanaskan (sebelum), semua buat muka boring.

Dan gambar di bawah pula kami sedang enak menikmati makanan. Semua dah tak hirau keliling dah.

Untuk buat cerita lagi menarik, sebenarnya kami ingatkan 1 set sikit aje, so kami order laa 3 set.. haa ambik ko..sampaikan kedai dah nak tutup, kami masih mentekedarah..nasib baik pekerja kat sana baik hati, sanggup tunggu kami makan sampai habis...sebelum kami blah tu sempat lagi mereka wish kami "Happy New Year". Tak tahu laa dalam hati dah berkarung-karung memaki kitaorang sebab lambat makan..hehe

Nway, it was a great meal and everybody were satisfied. But still, i haven't come out with my new year's resolutions yet.

No comments: