Wednesday, October 06, 2010

Berat Hati


Dalam post yang lepas, aku ada bagitau yang aku akan bertugas di negara orang kan?? Pada ari ahad ni bersamaan dengan 9 Oktober 2010, aku akan berangkat ke Qingdao, terletak di daerah Shandong. And of course, ianya berada di Negara China.

Daripada apa yang aku search kat Lebai Google, Qingdao ni tempatnya cantik..seperti gambar di bawah..cuma apa yang aku gusar, adalah mana nak cari makanan halal di sana sebab aku dah search halal food, takdepon restoran yang serve makanan halal kat sana..(adakah aku boleh menggunakan terma darurat dalam situasi sebegini?? Hehehe)

Kenapa aku kena pegi sana??

Kementerian aku hantar aku supaya sertai Seminar on System of IP and Development of Science & Technology, Trade & Economy for Developing Countries. Kenapa aku terpilih?? Jangan tanya aku..maybe sebab aku hebat dan hensem kot. Muhahaha..

Aku akan berada di China selama sebulan..walaubagaimanapun, toksah laa nak request supaya aku beli memacam benda mengarut di sana kerana poket aku agak limited dan aku hanya diperuntukkan luggage weight sebanyak 20kg sahaja..

Abih tu kenapa tajuk post ni Berat Hati??

Banyak sebab kenapa aku rasa berat hati nak pegi ni..

1. Isteri tercinta tengah tunggu due nak melahirkan anak kedua kami..lagipon takde sedara mara yang boleh diharapkan jika berlaku apa-apa kecemasan.
2. Aku mesti akan rindu dengan Semek Debek aku and of course bini aku jugak laa..
3. Aku taktau makanan apa kat sana yg best dan halal...

So, just wait for my updates once aku dah kat sana..kali ni memang aku selalu kena update..bagi mengubati rindu bini dan anak aku kat Mesia...(tapi tertakluk kepada internet connection jugak laa)



2 comments:

Unknown said...

jadi jugak ek ko pegi? sian kat mel.. xle nk excuse ke?

X-weatherman said...

Yup..kena pegi..kalu x aku kena buat surat tunjuk sebab..kalu menda ni sampai ke pengetahuan KSN..aku bukan lagi tak payah pegi ke China malahan tak payah pegi keja terus..