Monday, January 15, 2007

Pameran Kegemilangan Sains dalam Tamadun Islam

Jumaat lepas, aku telah diarahkan untuk memastikan lawatan 9 buah bas ke Pameran Kegemilangan Sains dalam Tamadun Islam berjalan lancar. Rupa-rupanya mereka tu orang kampung Timbalan Ketua Pengarah aku, Pn. Che Gayah. Pada mereka, TKP aku ni adalah idola bagi parents-parents yang ada di kampung tu. Dalam banyak perkara, nama TKP aku ni laa yang sering disebut-sebut utk dijadikan contoh dan teladan untuk anak-anak mereka.

Well, our journey started after Solat Jumaat, as it turns out 'semua tak pegi' sebab diaorg musafir, including me..hehehe..

Aku dengar group semalam kucar kacir sebab arahan dari pihak Urusetia tak berapa jelas. So, awal pagi lagi aku dah jumpa Urusetia dan dapatkan arahan yang sepatutnya untuk aku dan ahli group aku.
First stop, Petronas Philharmonic Orchestra Hall,the place where Datuk Siti Nurhaliza organized a concert with Dato' S.M Salim. Aku takut tak sempat dengan masa Dewan tu beroperasi, jadi situlaa aku tuju dulu. Walaupun the audience hanya mendengar taklimat dari pegawai yang bertugas di sana, but they gave their best attention to the brief they've been given.

But the main event for that day, is the Exibition itself..it only took them about 1 hour to finish the exibition with the help of "Digi ghost look alike" that wears a yellow uniform with mini P.A System attached to thier body..

Lawatan berakhir pada pukul 6 petang apabila semua ahli lawatan menaiki bas masing-masing. Ucapan 'terima kasih' tak lekang dari mulut mereka. Kembang hati aku, atleast kami dah lakukan tugas kami dengan baik. Syabas..

No comments: