Tuesday, March 09, 2010

Aktiviti hujung minggu

Selepas memiliki kamera baru, maka selalu juga lah aku membuat aktiviti mengambil gambar atau kawan-kawan aku selalu menyebutnya sebagai "camwhoring".

So, di suatu ujung minggu (aku pon dah tak ingat bila), bangun pagi je terus anak aku mengamuk nak mandi kolam..maka ke kolam renang lah aku..

Sempat jugak aku test power dengan mengambil gambar bunga kat taman..nak buek cemana bunga itu je yang ada..yang lain nan hado..


Anak aku yang gembira dapat mandi kolam..lepas tu menangis nak masuk kolam orang dewasa lepas tengok aku pun terjun jugak..


Kebetulan pada hari tu, salah sorang adik ipar aku yang sedang belajar di ipta semenanjung nih, lepas ambik dia, terus kami ke suatu tempat yang agak jauh.

Sebenarnya dah agak lama jugak aku tak pergi ke sini. In fact aku baru sekali je sampai ke sini. So, of course laa kami ada makan langsat jugak on the way ke sini..


And here it is..Tanjung Harapan. Kalau tak silap, dulunya tempat ni namanya Tanjung Gila..tapi nama tu takde nilai komersial, jadi tukarlah kepada Tanjung Harapan..betui jugak, sapa nak datang kalau nama Tanjung Gila..tapi dengar khabarnya dulu-dulu tempat ini lah menjadi tempat memadu asmara bagi pasangan kekasih yang masih belum dihalalkan..femes tuu..
Paham kaa?? Kalau tak paham buat-buat la paham ye..

Gini lah keadaannya orang tengah pilih ikan di sana..aku plak pegi hari sabtu..time matahari terbenam plak tuh..memang beratur panjang jugaklaa..

Aku order pari bakar, ikan siakap 3 rasa, kailan ikan masin, dan sotong pedas..dan disebabkan ramai orang, memang ianya menguji kesabaran ke tahap maksimum terutama bila perut dah menyanyi lagu rap pada ketika tu..

To be honest, hasilnya aku agak kecewa pada hari tu kerana masakannya hanya berada di tahap "OK"..tidak sesuperb aku makan di Langkawi..but still aku rekomenkan tempat ni kalau hangpa semua mau pegi jugak..

Walaubagaimanapun, bini aku tetap steady walaupun beberapa kali hilang kesabaran sebab anak kami terlalu nakal..ye laa..makan atas pelantar, kat bawah tu air laut..kalu jatuh (mintak jauh)..sapa yang susah..

So, parents kena extra careful bila datang ke sini. Pastikan anak-anak sentiasa berada disebelah atau dalam gapaian tangan..

Adios..











No comments: